Vanaf 15 april is de VLAM-campagne die de Vlaming bewust leert genieten van vlees van bij ons opnieuw te zien en te horen. De campagne is gebouwd op drie pijlers: veiligheid, verantwoord geproduceerd en voedzaamheid. De campagneslogan luidt: ‘Vlees van hier? Met plezier!’ Gewone Vlamingen dragen de campagneboodschap uit op de radio, in advertenties en online.
Op 15 april start VLAM met een nieuwe campagnegolf op verschillende kanalen, waarbij gewone Vlamingen aan het woord komen. Workshopkok Klara, omnisporter Eric en mama Ann en dochter Amélie spelen opnieuw de hoofdrol in de campagne op radio en in magazines. Zij verduidelijken waarom een stukje vlees deel uitmaakt van hun gevarieerd menu en motiveren hun keuze voor vlees van bij ons. Workshopkok Klara benadrukt bijvoorbeeld haar voorkeur voor lokaal vlees, terwijl mama Ann verwijst naar de voedingswaarde met oog op een gezonde voeding voor dochter Amélie. En het menu van sporter Eric is al even gevarieerd als zijn sportagenda. Vlees is een belangrijke speler in zijn voedingspatroon en zorgt ervoor dat hij zijn passie voluit kan beoefenen.
Van 15 april tot 28 april worden op Radio1, Radio 2, StuBru en Q-music spots uitgezonden waarin de drie consumenten vertellen hoe ze vlees van hier waarderen. Verder worden de troeven van vlees ook benadrukt via een advertentiecampagne in weekbladen.
Tijdens de campagne loopt er een wedstrijd op www.vleesvanhier.be. Wie deelneemt maakt kans op een flexivoor-diner voor 8 personen. Deelnemen kan van 15 april tot 15 mei.