Vanaf 1 april 2021 zal Leen Jolling bij het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) starten als Innovatie en Public Affairs Manager. Met deze nieuwe functie wil VLAM nog meer investeren in innovatie en in de uitbreiding van zijn netwerken.
Naast zijn rol als marketing- en kenniscentrum nam VLAM op vraag van minister Crevits onlangs het initiatief om individuele bedrijven en federaties in zijn netwerk te ondersteunen in het kader van de Brexit en de coronacrisis.
Filip Fontaine, algemeen directeur van VLAM: “Het uitgroeien van VLAM tot een sterke en betrouwbare verbindingspartner in de agrovoedingssector maakt dat nieuwe projecten en samenwerkingsverbanden het licht kunnen zien en opportuniteiten gegrepen worden. Met de start van Leen Jolling kan VLAM nieuwe kansen voor de sectoren ontwikkelen en zijn ecosysteem verder uitbouwen.”
Leen heeft ruim 14 jaar ervaring in de land- en tuinbouwsector. Na haar studies als bio-ingenieur in de landbouwkunde, startte Leen haar carrière bij Boerenbond waar ze aan belangenbehartiging deed door de opvolging van dossiers op Europees, nationaal en regionaal vlak. Vervolgens verdiepte ze zich in bedrijfsmanagement bij het Innovatiesteunpunt. Daarna gaf ze in Coöperatie Hoogstraten de missie en visie van de coöperatie mee vorm en maakte de vertaalslag zowel extern als intern.
Leen: “Als VLAM-ambassadeur en fervent foodie wil ik meewerken aan het VLAM van morgen. Onze producten zijn van wereldklasse en ik ga graag op zoek naar nieuwe kansen voor onze producten, zowel in Vlaanderen als daarbuiten.”
Bron: naar VLAM – 12 maart 2021